Update Notes - January 16, 2013

    • Update Notes - January 16, 2013

      dev.dota2.com/showthread.php?t=69544

      Added Least Played mode to matchmaking! In this mode players can only choose from a list of their least played heroes. This mode is great for learning new heroes since everyone will be on equal footing.



      GAMEPLAY

      - Faceless Void: Fixed Backtrack working on HP Removal.
      - Medusa: Mystic Snake now returns to restore you when it is blocked by Linken's Sphere.
      - Meepo: Fixed an exploit with boot selection
      - Riki: Fixed an issue with Permanent Invisibility on respawning.
      - Slark: Fixed Impale based stuns not getting removed by Dark Pact.
      - Issuing the haste command to the courier with the new UI no longer interrupts channeling spells on the primary hero.
      - Fixed an exploit allowing items to be combined from multiple owners.
      - Fixed Thunderclap being purgable.
      - Fixed Malefice being purgable.
      - Fixed Poison Touch being purgable.
      - Fixed Brewmaster's Dispel not dealing damage to illusions.
      - Fixed illusion damage interaction with other things that modify outgoing damage percentage (like Quelling Blade).
      - Fixed being unable to target yourself with Force Staff if you are magic immune.


      UI

      - Fixed an exploit that let you bring up the panel to repick after the game started
      - The Balanced Shuffle button now shows up for all non-league private lobbies.
      - Fixed Nightstalker's darkness indicator persisting across games.
      - Abandoned games are marked in the match history


      BOTS

      - Added Drow bot.
      - Added Warlock bot (and Warlock Golem bot).
      - Added support for bots using unique attack modifiers to harass while laning.
      - Fixed bug that was causing bots to farm for buyback much earlier than they should.
      - Fixed bug that was causing some bots to get stuck when trying to use a Tango.
      - Bots that are lanemates of a carry will no longer jungle during the laning phase.
      - If a hero is already jungling during the laning phase, additional bots will not jungle.


      WORKSHOP

      - Added Import Courier and Import Ward.
      - Added support for animations and attachment points.
      - Added Quicksave & Quickload import buttons to make it easy to redo a previous import.
      - Added Centaur Warrunner, Batrider, Mirana, Keeper of the Light, Shadow Demon, and Slark to the Hero list (and dota2.com/workshop/requirements).
      - Preview now allows you to add multiple cosmetic items onto the preview Hero.
      - Preview now has a Portrait camera view.
      - Preview now allows you to select a skin on models with multiple skins.
      - Preview now visualizes attachment points on models that require attachments to be valid.
      - Improved validation of polygon and bone count of submitted models.

      - Fixed illusion damage interaction with other things that modify outgoing damage percentage (like Quelling Blade).

      morgen wird cyborgmatt.com 1jahr alt btw, große giveaway-party geplant
    • Added Least Played mode to matchmaking! In this mode players can only choose from a list of their least played heroes. This mode is great for learning new heroes since everyone will be on equal footing.
      Kim_Peeks Liste mit 80 Helden inc.

      LerYy schrieb:

      Shrodo es ist schon lange nichts mehr witzig wir sind im Krieg.
    • Ich frage mich, inwiefern jetzt Illu-Helden wie AM (mit Manta obv.) und Naga durch den QB-Bugfix (noch) schwächer geworden sind. War der Bug hier genau wie der beim Pl? Ging es bei dem Bonusschaden eigentlich um Schaden gegen Creeps oder gegen alles? Letzteres wäre ja gamebreaking. Und selbst wenn nicht, dann farmen auch Naga und AM den Wald mit den Illus jetzt viel schlechter. Gucken, ob das nicht der Naga den Todesstoß versetzt.
    • - Fixed an exploit that let you bring up the panel to repick after the game started

      zum glück kannte den kaum einer :] war gut nervig wenn n ganzes team randomed, sich vollkauft und dann repicked ohne gold zu verlieren.
      Nice Meme

    • Traviktox schrieb:

      - Meepo: Fixed an exploit with boot selection

      damit ist doch das gemeint, das was notail benutzt hat oder?
      kann mir das jemand erklären, was genau, er dabei gemacht hat?

      Er hat 2paar boots gekauft und dann immer den Slot geswitched auf dem die schuhe sind, die die anderen Meepos bekommen. Dadurch ham die BoT nicht den cooldown auf allen meepos geteilt sondern nur auf dem, der sie gerade benutzt hatte. Also Meepo 1 port switch boots(PT auf slot 1). switch zurück (bot wieder auf slot 1). Meepo 2 portet, repeat
      :thumbsup: Amtierende Best Witch DSDE 2015 :thumbsup:
    • jemand ne ahnung, was der change von destroyer zu demolisher soll?

      von obsidian destroyer zu outworld destroyer is klar, weil obsidian destroyer halt ne einheit in wc3 (obsidian statue -> destroyer) und WoW ist. aber das hier? was da los? warum macht valve das?
    • Dust- schrieb:

      Traviktox schrieb:

      - Meepo: Fixed an exploit with boot selection

      damit ist doch das gemeint, das was notail benutzt hat oder?
      kann mir das jemand erklären, was genau, er dabei gemacht hat?

      Er hat 2paar boots gekauft und dann immer den Slot geswitched auf dem die schuhe sind, die die anderen Meepos bekommen. Dadurch ham die BoT nicht den cooldown auf allen meepos geteilt sondern nur auf dem, der sie gerade benutzt hatte. Also Meepo 1 port switch boots(PT auf slot 1). switch zurück (bot wieder auf slot 1). Meepo 2 portet, repeat



      bei DotA konnte auch jeder Meepo einzeln porten