Team matchmaking is now a part of ranked matchmaking, meaning the pool of available opponents for teams and full parties is now much larger. To play as a team, form a party of five players. If there is a team roster that contains all members of your party, you will then be presented with the option to play using that team’s identity. Choosing to use a team identity means it will be displayed in game, and matchmaking will use that team’s MMR. If you choose not to use a team identity, you’ll simply play as an ordinary group of five players.
Teams will be preferentially matched with other teams, however they may also be matched with a party of five that is not using a team identity.
We’ve also made it easier to coordinate with friends to play as a team by increasing the maximum team roster size to seven members. However, keep in mind that any roster change will result in the recalculation of the team’s MMR based on the ranking of each team member.
To ease the transition to this new style of ranked team matchmaking, we have also cleared the MMRs of all existing teams. The team MMR will be recalculated when you play your first game as a team.
Finally, the participation requirements, available game modes, and abandonment rules for team matchmaking are now the same as ordinary ranked matchmaking.
In Compendium news, two stretch goal rewards have been released. The 1v1 Practice Mode lets you find a short match to practice your mid lane against different matchups. With the Favorite Hero Challenge, some new analysis tools have been added to help you track your performance.
New Team Matchmaking
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insgesamt gute neuerungen
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Kalte geschichte
Roman auf deinem avatar fehlt ne clarity. -
( •_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■) Deal with it! -
Ich hab TMM echt vermisst, aber keiner wollte es noch zocken. Hoffentlich jetzt wieder.T
RI
GG
ER
ED
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Der neue Spectator Camera Zoom ist ja mal richtig geil. (War auch im Patch, aber eher so ot :D)
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Die kommen dann auch bald für den Ingame Chat :<( •_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■) Deal with it! -
Kann man noch GG callen um das Spiel zu beenden? Im TMM ging das ja, aber wenn sie schreiben, dass das Abandonsystem angeglichen wurde, dürfte es ja nicht mehr gehen. Wäre sehr schade..
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bisher 3 1ggn1 matches gespielt, 3mal gegen banepicker. macht jetzt schon kein spaß mehr
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lotus :p schrieb:
Kalte geschichte
Roman auf deinem avatar fehlt ne clarity.
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Wenn du ein geübter spieler warst hast du damals auf viper (gerandomed) buckler+clarity (vom restgold gekauft) und bist mit corrosive skin lvl 1 mitte gegangen und hast gewonnen. Roman kennt diesen build sehr gut.
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Wieso ist Bane im 1on1 so stark? Im 2on2 verständlich aber im 1on1 kann ich mir einiges vorstellen was ihn ownen müsste.There are 10 types of people - those who understand binary, and those who don't.
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Weil du nicht lasthitten kannst gegen bane.
Enfeeble ist da viel zu stark"I'd only suggest that you try to understand other people. Try to learn empathy" -
kann mir vorstellen, dass du einfach enfeeblest und dann euinen krassen lasthit + exp vorteil durch die denys kriegst.
kann der gegner prinzipiell nichts gegen tun.Awaken my child and embrace the glory that is your birthright.
- [The Overmind]
"Ich bin bereit zu sterben. Aber ich weigere mich zu verlieren."
- Superior Sand dan Glokta -
Jo, daran hab ich nicht gedacht. Syllabear picken als counter? Vielleicht n Bone.
Sniper mit Headshot procs vll auch okay? Zeus? Viper (oder is das zu wenig +Damage)?
Sonstige Ideen?Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Walnuss (die Echte) ()
There are 10 types of people - those who understand binary, and those who don't. -
PA dagger ist auch brauchbar ab lvl 3. Ansonsten Slark mit Dark Pact.
edit: pugde evtl. noch
edit: meinte natürlich Dark Pact statt Punce (thx @Watnuss)Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von lorenzorro ()
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lorenzorro schrieb:
PA dagger ist auch brauchbar ab lvl 3. Ansonsten Slark mit Pounce.
edit: pugde evtl. noch
Du meinst Slarks Dark Pact, oder?There are 10 types of people - those who understand binary, and those who don't. -
schlechter kann man 1 vs 1 matchmaking halt nicht implementieren. Sollen mal sowas wie fistful of tangos machen.
Ist nach 1nem kill auch over oder nur nach tower ?
Denk mal brood müsste auch gut gegen bane sein. ohne antipush ist tower relativ schnell down. -
Alles was über 8 min geht ist eh fürn arsch....
Im normalen dota spielst auch nicht 1v1 mitte gegen brood und lässt dir 2 tower wegpushen.