Angepinnt Dota-Talk

    • Mir kommt es so vor, als ob in Reborn die Hero-Auswahl (bei Target-Spells) schwerer fällt. Generell muss ich sagen, dass das Effektgewitter immer mehr zunimmt und ich den Überblick verlieren. Und wenn alle auf einem Haufen sind ist es schwer auf ein Ziel zu pointen und/oder seinen Carry zu pushn. Wahrscheinlich liegt es nur an mir und meinem Low-Skill, aber vllt. geht es jemandem auch so.

      Edit: Beispielsweise mit DS ist mir die ein oder andere Bubble daneben gegangen. Genauso Shallow-Grave.
    • HEILAND schrieb:

      Es gibt anscheinend funktionierende Maphacks für Dota 2, die darauf basieren, das ein Script dem eigenen courier Follow-Befehle auf gegnerische Helden gibt. Das funktioniert anscheinend für Units, die sich im Fog befinden. Hier ein Text von reddit vom Coder, kann man wohl recht easy mit dem Auge erkennen, ob jemand im Spiel diesen Maphack benutzt.
      reddit.com/r/DotA2/comments/3h…e_scripts_i_wasnt/cu74wpm

      (...)Firstly, allow me to tell you how to spot that it's being used against you:
      Does the enemy flying courier appear to rotate around while not in use? Or alternatively, did the enemy team stick a courier in the trees trapping it at some point in the game?
      It relies on a pathing exploit, and simply spams follow commands to the enemy players from the courier. If you only use one courier (the one the Russian guy is selling) you can just draw a line on the minimap as to where they could be. If you use two you can find the intersection from the lines they project (because you have two points of reference to the enemy player).
      The entire reason this is possible is that the game client (with a third party tool) actually permits you to send Attack / Follow commands on enemy players that are in the fog, and the server handles your pathing towards them (for example I bound a button to send Attack commands on the enemy courier to run around killing it as bounty hunter, I hit the button, it performs Attack command on it despite it being in fog, and my character paths towards it).
      Why flying units or trapped units? Because they ignore pathing and point directly to the enemy. So all you do is iterate over each enemy player, send the Follow command on them from a unit that ignores pathing and it points straight at them.
      Summary: The client does not have any information about enemy player positions, but for some reason the client allows you to send Attack / Follow commands to units in fog, which causes you to path to them. This allowed me to code a maphack because units that ignore pathing point straight towards units if you order an Attack/Follow command on them. Reading the rotation from memory allows us to calculate enemy exact positions from this and draw to the minimap.
      This is an actual working (but dodgy and easily noticeable) maphack. The turn rate is quick enough to allow you refresh very quickly the enemy players positions.
      Bonus: Did you know you can actually order Techies mines to follow enemy players? It rotates too, I don't know why.
      How Valve can fix: Don't allow game clients to send Attack/Move orders on enemies in fog. I expect this may have been allowed unintentionally by Valve to allow players to keep pathing towards targets that have just run into the fog.(...)


      wurde gerade herausgepatcht :wave:
    • aber schon ziemlich cool, wie er den maphack konstruiert hat :D denke die valve-entwickler waren auch impressed



      eventually there comes a point where it's like the true test for your team - will he cast a spell or will he not
      - Artour Babaev

      Und wenn beide dann nicht mehr stacken und der einer 6k Boi, der vorher 4k war, mit einem anderen 4k Boi spielt, dann ist er nicht mehr 6k, weil er reverse trägert, oder?
      - User des Monats
    • bin ja schon froh, wenn überhaupt jemand einen skill benutzt :ok:



      eventually there comes a point where it's like the true test for your team - will he cast a spell or will he not
      - Artour Babaev

      Und wenn beide dann nicht mehr stacken und der einer 6k Boi, der vorher 4k war, mit einem anderen 4k Boi spielt, dann ist er nicht mehr 6k, weil er reverse trägert, oder?
      - User des Monats
    • Hab mir mal überlegt, Linksklick auf die ganzen Heroporträrs in der Leiste oben auf meine Zusatztasten auf der Tastatur zu legen, war dann aber zu faul Mausmacros dafür zu erstellen.
      Wäre sicherlich manchmal hilfreich, aber in 99/10 Fällen kommt man auch ohne aus. Wäre halt nett zum instant checken, was deine Teammates für Items, usw haben.
    • faustregel: wann immer eine idee ganz besonders nach kolumbianischem crack riecht, wahrscheinlich 6.84
      It is our suffering that brings us together. It is not love. Love does not obey the mind, and turns to hate when forced. The bond that binds us is beyond choice. We are brothers. We are brothers in what we share. In pain, which each of us must suffer alone, in hunger, in poverty, in hope, we know our brotherhood. We know it, because we have had to learn it. We know that there is no help for us but from one another, that no hand will save us if we do not reach out our hand. And the hand that you reach out is empty, as mine is. You have nothing. You possess nothing. You own nothing. You are free. All you have is what you are, and what you give.

      Beitrag von Nigma.wolliver twist ()

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