6.84c Gameplay Update

    • mal abgesehen von dem unüberhörbaren global ulti sound



      eventually there comes a point where it's like the true test for your team - will he cast a spell or will he not
      - Artour Babaev

      Und wenn beide dann nicht mehr stacken und der einer 6k Boi, der vorher 4k war, mit einem anderen 4k Boi spielt, dann ist er nicht mehr 6k, weil er reverse trägert, oder?
      - User des Monats
    • reddit.com/r/DotA2/comments/35…update_may_9th_2015_684b/


      6.84b:
      Roshan armor upgrade increased from 1 per 8 minutes to 1.4 per 8 minutes
      Familiars hit requirement reduced from 4 to 3
      Enrage damage multiplier reduced from 2/2.5/3 to 1.5/2/2.5
      Glimmer Cape Magic Resistance reduced 66% to 55%
      Glimmer Cape and Shadow Amulet Attack Speed reduced from 30 to 20
      Silver Edge recipe cost increased from 350 to 600
      Flesh Golem minimum damage amplification reduced from 5/10/15% to 1% (same for scepter)
      Flesh Golem minimum slow reduced from 5% to 1%
      Soul Rip manacost increased from 50/75/100/125 to 100/110/120/130
      Zombies no longer require two hits to kill from Towers
      Stampede Scepter damage reduction from 70% to 60%
      Gyrocopter base Intelligence reduced from 23 to 19
      Queen of Pain base movement speed reduced from 300 to 295
      Hawk movement speed from 250/300/350/400 to 250/275/300/325
      'Maturity,' father had slowly begun,'
      Is knowing you're wrong and accepting it, son.
      There's prudence in pausing with patience and joy -
      And hearing the wisdom in others, my boy.
      'A person's perspective,' he said with a smile,
      'Is plain if you walk in their shoes for a while.
      And if you can do it - if maybe you do -
      You might understand, and agree that it's true.'
      I followed his reasons, and nodded, polite;
      Perhaps that was logic - perhaps he was right.
      Perhaps there was truth in his claim all along...
      'I'm twenty,' I countered: 'I'm right, and you're wrong.'
    • kl0pper schrieb:

      Letztens mit meinem [Ultimate_Scepter_32px] [Refresher_32px] Octarine Core build auf [Luna_32px] herausgefunden, dass [Luna_Moon_Glaive_32px] dann 25% ll haben.
      Habs dann mal inner Lobby auch mit [Kunkka_32px] [Kunkka_Tidebringer_32px] ausprobiert:

      Spoiler anzeigen

      Spoiler anzeigen
      Funkioniert nicht mit Sleight of fist, weil das normale Attacks sind


      Interessant, aber macht es irgendeinen nennenswerten unterschied in einem der beiden Fälle in Hinsicht auf Praxis Anwendung?
      you may clip our wings, but we will always remember what it was like to fly~
    • JPS# schrieb:

      kl0pper schrieb:

      Letztens mit meinem [Ultimate_Scepter_32px] [Refresher_32px] Octarine Core build auf [Luna_32px] herausgefunden, dass [Luna_Moon_Glaive_32px] dann 25% ll haben.
      Habs dann mal inner Lobby auch mit [Kunkka_32px] [Kunkka_Tidebringer_32px] ausprobiert:

      Spoiler anzeigen

      Spoiler anzeigen
      Funkioniert nicht mit Sleight of fist, weil das normale Attacks sind


      Interessant, aber macht es irgendeinen nennenswerten unterschied in einem der beiden Fälle in Hinsicht auf Praxis Anwendung?



      Funktioniert zwar nicht mit sleight of fist wie er sagte, funktioniert aber mit dem Cleavedmg von Battlefury. Finde es daher bisher ziemlich nice auf ember weil deine cooldowns runtergesetzt werden, du stats kriegst und du bei großen sleights auch noch ziemlich gut leechst

      Beitrag von kl0pper ()

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    • store.steampowered.com/news/?appids=570

      6.84c
      --
      * Haste rune duration reduced from 30 to 25
      * Mekansm cooldown increased from 45 to 65
      * Tether movespeed bonus reduced from 17% to 14/15/16/17%
      * Rocket Barrage damage reduced from 11/15/19/23 to 8/13/18/23
      * Bristleback Base Attack Time increased from 1.7 to 1.8
      * Precision Aura's passive no longer has an exception for pseudo-heroes like Familiars (still affects them when cast, like creeps)
      * Spiderlings Poison Sting slow reduced from 15 to 12%
      * Holy Persuasion now provides a base HP minimum of 700/800/900/1000 instead of raw bonus HP
      * Tombstone HP reduced from 200/400/600/800 to 175/350/525/700

      * The fixed portion of the XP Hero Bounty for first 5 levels is reduced from 100/120/160/220/300 to 100/120/140/160/180 (then continues +100 per level as usual)
      * AoE Gold Bounty, for teams that are behind, now has a small additional component that doesn't fully scale with net worth (100/75/50/35/25 for 1/2/3/4/5 heroes, scales linearly from 0 to 4k net worth difference)
      * Small adjustments to AoE Gold (non-networth component)

      Old:
      1: 154 + 7.7 * Level
      2: 115.5 + 6.6 * Level
      3: 66 + 5.5 * Level
      4: 38.5 + 4.4 * Level
      5: 33 + 4.4 * Level

      New
      1: 150 + 8 * Level
      2: 100 + 7 * Level
      3: 40 + 6 * Level
      4: 25 + 4 * Level
      5: 20 + 4 * Level
      "I'd only suggest that you try to understand other people. Try to learn empathy"
    • Will man jetzt nach jeder LAN das momentane Meta zerficken?

      Weiter so.

      // Keine Ahnung, ich find den Patch einfach zu verfrüht. Vielleicht hätte sich das noch in eine andere Richtung entwickelt wenn man mal nen Monat oder zwei wartet und dann ggf. kleine Tweaks vornimmt, aber hier hat man den Teams garkeine Option gelassen.