DotA 6.44

  • Also, wie findet ihr die neue version?

    ich find sie eigentlich...

    ...spellshield vom raijigel oder wie der heißt : wtf 600 spelldmg block? n lionulti lvl 1 macht 400 o0
    the undying? naja ok
    pitlord, also ich find ihn kewl xD sehr teamfähig eigentlich
    rajigel sowieso, kann eig. imba werden
    die assassin <3
    der sacred sowieso <3
    der seer da... vacuum hat was, ionshell naja immolation mit ner anderen farbe, aber jedem das seine
    was soll das ulti von dem bringen?!
    wow ich hab jetzt 5 images die 35% dmg machen IMBAAAAAA
    [19:17] <@Warbringer> ne ich bin kein kinaese
  • hab sie im soloplayer n bisschen getestet, den templar assassin und den undying
    und ich muss sagen mit letzterem hab ich mich sofort angefreundet
    super base dmg, annehmbare attack ani, spells sind auch gut - ganz klar n hero für mich
    den TA hab ich teilweise nich verstanden, aber der ulti müsste klug eingesetzt gold wert sein

    das sind so meine ersten eindrücke
  • den undying ist mal pushermaessig nen ganz dickes ding mit seinen zombies.
    bei templar assasin wird seltsam zu spielen sein.
    das portal vom pit lord wird in pubbies, wo mal 2-3 spieler mit niwo in ein team kommen, extrem uebel werden. kann mir auch gut vorstellen, dass der sich in CWs etabliert.

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von kaktusfeige ()

  • Sind Sentry Wards nun besser bzw sollen besser sein??? Also Ich finde das is nich so optimal.... reicht ja nichmal um ne Spinne in ihrem Netz zu finden. Soll vllt nur dazu da sein einen Sk in Sandsturm zu finden... :D Krähe zum halben Preis is natürlich imba... So und jetzt geh ich Heros gucken. :)
  • Heute Morgen den undying gespielt so mal als test mit Radianc das ist ja voll übel. -1% hp + die ganze Zeit dieses + dmg da kann ste mit Ulti den Gegner fast nur totlaufen ^^.

    Aber ich finde INT Hero sollten keine Nahkämpfer sein.

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Sitara ()

  • 200 gold fuer 12 minuten true sight findest du nicht besser?
    warum sollte das nicht reichen um ne spinne im netz zu finden? die range von der true sight ist genauso gross wie vorher, man kann die wards bloss nicht alleine benutzen, weil sie keine eigene visionrange haben. (waere ja auch bedeppert, dann waeren obs-wards ja irrelevant.)

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von kaktusfeige ()

  • Original von Sitara
    Heute Morgen den undying gespielt so mal als test mit Radianc das ist ja voll übel. -1% hp + die ganze Zeit dieses + dmg da kann ste mit Ulti den Gegner fast nur totlaufen ^^.

    Aber ich finde INT Hero sollten keine Nahkämpfer sein.


    aber str heros dürfen ranged sein :konfus
  • Wards sind besser geworden.

    Obs 200, 2 Charges je 6min (2min weniger pro Ward dafür 100 Gold billiger)
    Senty 200 2 Charges je 6min (hat sich sehr in der Duration verändert)

    Finde den alten World Tree besser, der war schlicht einfach und ein Baum.
    Der sieht so un echt aus, vielzuviel schnickschnack, lichtershow etc.

    Neue Heroes:
    Der neue Panda ist so ein Battlemage wie es scheint..
    mag ich nicht so.

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Nyakes ()

  • Hm ich dachte die Sichtweite war vorher größer. Preisleistung ist natürlich besser, ich bezog mich jetzt auf die Sichtweite. Wenn ich dich richtig verstehe hab ich größere truesight wenn ich wegen einer anderen Einheit Sicht drum herum hab? ( Also die Truesight reicht weiter als die Sichtweite?)
  • Und niemand sagt mir bitte dass nicht einige dieser neuen Heros einenbalance brauchen würden......

    Naja mir gefallen sie

    ....z.b der Pitlord...1. skill llv1 macht fast die ganzen creeps kaputt er hatt ne art earthshaker ulti als normal skill und die ulti ist ja wohl mal richtig nice.....in combo zb mit sk. Auch nützlich für gangs(gratis spectre ulti für deinen mates)
    Öffnet aber leider wohl auch den Weg zum easy backdooring vll sollte man da die range beschränken..

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Noway ()

  • Original von Noway
    Und niemand sagt mir bitte dass nicht einige dieser neuen Heros einenbalance brauchen würden......

    Naja mir gefallen sie

    ....z.b der Pitlord...1. skill llv1 macht fast die ganzen creeps kaputt er hatt ne art earthshaker ulti als normal skill und die ulti ist ja wohl mal richtig nice.....in combo zb mit sk. Auch nützlich für gangs(gratis spectre ulti für deinen mates)
    Öffnet aber leider wohl auch den Weg zum easy backdooring vll sollte man da die range beschränken..


    Hab erst mal paar Anläufe gebraucht, bis ich germerkt habe, das es Channel Spell ist^^
    Aber zum gangen richtig nice, ist ein Furion Tp fürs ganze Team.
  • hmm ich seh hier den changelog noch gar nicht: aber hier ich post ihn nochma:

    6.44 Changelog:
    ================


    ==[Heroes]==

    * Added a new Scourge hero: Dark Seer
    * Added a new Scourge hero: Pit Lord
    * Added a new Scourge hero: Undying
    * Added a new Sentinel hero: Storm Spirit
    * Added a new Sentinel hero: Templar Assassin
    * Added a new Sentinel hero: Sacred Warrior (39888)
    * New heroes are disabled in -lm/-xl
    * Queen of Pain -> Reduced attack range from 600 to 550
    * Queen of Pain -> Rebalanced how Shadow Strike levels up
    * Dwarven Sniper -> Slightly increased base mana
    * Ursa Warrior -> Is now a proper melee hero (recent patch fixed the issue, 137702)
    * Shadow Priest -> Removed the duration nerf on Shallow Grave (it will now last until the target dies). Reduced cooldown. The respawn speed is nerfed instead.
    * Troll Warlord -> Removed Berserker Rage mana cost
    * Alchemist -> Increased casting range on Unstable Concoction a bit
    * Alchemist -> Improved level 1 Chemical Rage health regeneration by 5
    * Alchemist -> Minor buff to the damage on Unstable Concoction
    * Doom Bringer -> Reduced Doom's Scepter upgrade duration by 2 seconds
    * Moon Rider -> Eclipse no longer depends on Lucent Beam level
    * Chen -> Increased movement speed from 290 to 295
    * Spiritbreaker -> Nether Strike no longer depends on Greater Bash
    * Bristleback -> Reduced max Quill Spray damage stack
    * Bristleback -> Reduced movement speed by 5
    * Bone Fletcher -> Changed Searing Arrows cooldown from 4/3/2/0 to 4/3/0/0
    * Magnataur -> Improved his cast animation time
    * Doom Bringer -> Due to popular demand, Level Death deals it's bonus damage on level 25 as well
    * Syllabear -> Level 3 Spirit Bear has regained Entangle


    ==[Misc]==

    * Various minor terrain improvements requested for league play
    * Added hotkeys for all basic items (only a few had them before)
    * Changed piercing damage to heavy armor to 75% from 100%
    * Added -roll command (133304)
    * Added a few new weather effects (-weather moonlight/wind)
    * Added -weather random that will randomly change the weather for you (and only you) every 5 minutes
    * Rewrote some item manipulation code to fix some exploits
    * Added creep spawn modes -notop/-nomid/-nobot (-nt/-nm/-nb)
    * You can now team kill units in other damage over time abilities like Curse of the Silent and Shadow Word
    * You have to be below 25% health for an ally to be able to start denying you (assuming you can be denied of course)
    * Removed the last melee creep count upgrade (the rest of the changes from last version are still the same)
    * Recoded various resource intensive abilities for increased map stability
    * Added new command -noswap (-ns)
    * Satyr Trickster -> Increased movement speed


    ==[Item]==

    * Wards -> Reworked Observer and Sentry wards again
    * Bottle -> After rune usage, it returns a 2/3 Bottle instead of a fully refilled one
    * Tango -> Price from 80 to 90
    * Flask -> Heals over a period of 10 seconds instead of 20
    * Flying Courier -> Removed Boots of Speed from requirements
    * Flying Courier -> Added new ability (Courier Shield) and lowered vision


    ==[Cosmetics]==

    * World Tree -> Added a new model (provided by Janzak @ janzak.deviantart.com)
    * Chat messages now show hero name
    * An announcement is now made when a tower is denied
    * Considerably improved End Game Scoreboard and Observer Scoreboard presentation and content (total gold row coming in near future)
    * Wrote gold cost on basic items like they are on recipes to allow for price checking before you go back to base
    * The game now displays a kill message when a chicken dies
    * End Scorescreen now lets you know when someone is no longer in the game
    * Scoreboard now colors players differently if they have left the game
    * Slithreen Guard -> Added new Sprint visual effect (126186)
    * Goblin Techies -> New Remote Mine model (130285)
    * Flying Courier -> Added unique scourge flying courier model
    * When a team mate denies an ally, it now says his name (127161)
    * Crystal Maiden -> Crystal Maiden's Scepter upgrade now gives a unique visual effect (128977)
    * Chaos Knight -> Chaos Bolt now shows the random stun duration (130088)
    * Keeper of the Light -> Added a new and more accurate Illuminate Wave effect provided by eva00r
    * Shadow Fiend -> Added a special effect when Nevermore gains a soul (132731)
    * Morphling -> Added text overhead to show the damage dealt by Adaptive Strike
    * Camera now moves to the throne/tree when it dies. Added 1-2 second delay before scoreboard appears to show the death animations
    * Added more flavor text to various items (130384)
    * Added new icons for Freezing Field, Viscous Nasal Goo, Drow's Silence, Lightning Storm, Blur, Global Silence, Plague Wards (thanks snork and switch)
    * Added new icon for Mirror Image (73303)
    * Changed second secret shop name
    * Improved visibility of scourge fifth recipe shop when not in base
    * Improved movement speed items' tooltips (130948)
    * Courier -> When purchasing a courier, Sentinel will get a random selection of Chicken, Raccoon or Penguin, while Scourge will get a random selection of Carrion Beetle, Dune Worm or Fel Boar.
    * Listed damage type for Arcane/Impetus/Glaives
    * Improved Demon Witch's Impale tooltip (107362)
    * Changed the default missing icon on the scoreboard from the eye to another one
    * Battle Fury -> now lists it as a melee item (139040)
    * Sanity's Eclipse -> The damage dealt to units is now listed as an overhead text
    * Added more flavor text to various abilities
    * Improved various item tooltips to make it more user friendly
    * Added reminder in -mm regarding hero switches
    * Updated Bottle Tooltip to make it more obvious that rune bottle refilling is not a bug!
    * Reduced how long the warning about disassemble lasts on the screen
    * Improved dozens of tooltips
    * Thanks to Eva00r and JetFango for various icons/effects


    ==[Various fixes]==

    * Fixed the desync bug that happens when observers leave a game, causing some other players to disconnect
    * Fixed another very rare respawn glitch
    * Fixed Ignis Fatuus scepter upgrade not being on autocast by default
    * Fixed a bug that caused sprout trees to sometimes respawn trapping the hero again
    * Fixed Lothar's Edge icon(132136)
    * Fixed a bug with custom replay data winner field
    * Fixed Holy Persuation not showing level in tooltip
    * Fixed Midnight Pulse killing mines
    * Fixed Clarity Potion buff icon bug
    * Fixed Mask of Madness buff icon (126834)
    * Fixed Drunken Haze tooltip typo
    * Improved some internal Observer Mode code
    * Fixed Wrath of Nature typo
    * Fixed a bug with Black Hole pulling in mines
    * Fixed some memory leaks with Time Lapse and Poison Nova
    * Fixed a rare bug with Toss
    * Fixed Chronosphere tooltip
    * Clarified some TDA quest menu rules
    * Compressed various icons (thanks PGRu-Unexpect3D)
    * Fixed a bug with Phantom Edge giving extra evasion
    * Lots of optimizations to how Impetus/Glaives/Arcane abilities were coded
    * Fixed Helm of Iron will giving 2 hp regen and not 3 hp
    * Fixed the game clock continuing after the game has ended
    * Fixed a rare bug with Adaptive Strike
    * Fixed Rampage buff tooltip
    * Fixed a rare bug with Greater Bash
    * Fixed some bugs with -dm and various abilities that depended on unit state
    * Fixed Silencer from stealing an INT from an ally deny
    * Fixed Shockwave from hitting wards
    * Gave unique codes to the following abilities make replay processing more straight forward: Phantom Assassin's Shadow Strike, Venomancer's Shadow Strike, Queen of Pain's Shadow Strike, Stealth Assassin's Blink Strike, Chaos Knight's Blink Strike, Lion's Voodoo, Rhasta's Voodoo, Razor's Frenzy, Viper's Frenzy, Sven's Storm Bolt and Leo's Storm Bolt.
    * Fixed some item buying cooldowns that were still at 5 sec instead of 1
    * Fixed Necromastery tooltip
    * Fixed various other buggy tooltips


    -- Thanks to all the fans for being patient in this long release.
    Thanks to the following beta testers:
    -very active: iNCQRiT, BeamCannon, unHOLYdoNUTS, LulaLula, Beast_Pete, Ro-Coco, Warsoft, Zethal, KI-HunterKiller, Apocalypse, sSerenity, StokesII, heftig, LordDready, kugelkind, arthur5863, Genosis, SokZ, eldorquo, Nova
    -active: DarkMist67, IEatDeadPeoples, Infrisios, Dimitrii, Beary, Trozz_, Wretchingwretch, u-nL-ike, Severas, Naz), jmesch04, Zagruss5, 4nTr4xX, TheKitchenSink, Sarkahn, eBoS, Jewified., Switch, Kesy, HarbingeR-2.0-, HunterX2, HolyHuman, Gorzerk, Calf85, Shimmy]BT, Capnrawr, Damican., Qu33nZR3p1n9, phssy_galore, Terrorblaze, Idejder, Casperkid0923, GnS.Gauss, Minotaar, whifra, M3Th0dz, feared.slayer, 28awg, Rororo, CouchCushion, ThunderBolt_ and Tota-Domi

    -- I am dedicating this version to Terrorblaze, Naz, Wuffle, Eva00r, Minotaar, arthur5863, Trystero and the late OzoneX for all their contributions to the overall DotA community.

    -- If you find any bugs or have any comments, please let me know.

    -- Once again, much thanks to all the beta testers that helped make this big release a possibility.
    Meine Guides:

    Bounty Hunter v. 1.7 :grinking:

    Sonstiges:

    HP-Anzeige-Tool
    How to Replays powered by Alex- ---> hier findet ihr Replays zu euren Helden
    The 10 golden rules to your SIG ownage

    Niveau ist keine Handcreme.
  • Original von Nyakes
    Wards sind besser geworden.

    Obs 200, 2 Charges je 6min (2min weniger pro Ward dafür 100 Gold billiger)
    Senty 200 2 Charges je 6min (hat sich sehr in der Duration verändert)

    Finde den alten World Tree besser, der war schlicht einfach und ein Baum.
    Der sieht so un echt aus, vielzuviel schnickschnack, lichtershow etc.

    Neue Heroes:
    Der neue Panda ist so ein Battlemage wie es scheint..
    mag ich nicht so.


    die sent ward hat aber nur einen charge
  • undying push ftw?????

    Eternal combo: Storm+ pitlord :

    Pitlord steht an fountain und macht gate vor nem teamclash in der nähe des enemy teams. Storm zieht enemy team mit ulti kommplett in das tor und fountain killed alles :D
  • RE: DotA 6.44

    Original von Pain653132
    ...spellshield vom raijigel oder wie der heißt : wtf 600 spelldmg block? n lionulti lvl 1 macht 400 o0

    ja und der omni macht komplett imun gegen magie Oo

    der neue panda da ist total imba ^^ nja er ownt halt ein pub und macht spass die anderen hab ich noch nicht probiert
    ich bin der sycer hab mein pw vergessen -.-